Alla inlägg den 1 september 2009

Av shaia - 1 september 2009 18:30

Det är så roligt med kurs och det syns att Shaia med tycker det. Självklart tränar vi mellan gångerna hemma. Eller rättare sagt, men tränar väl jämt, omedvetet!

Vi har fått i uppgift att göra en cirkus konst till sista gången på kursen. Ingen vet om det men vi har bestämt oss för att göra "slalom"

Hon gillar verkligen när vi tränar och det syns att hon anstränger sig för att förstå vad vi menar...hon gnyr lite när det blir svårt...så söt! Ett ben kan hon nu, vi går sakta fram.

Idag på kursen skulle vi träna "ligg" och "förbud"

Shaia kan ju redan ligg så vi fick beröm  

Förbudet var att gå förbi en tallrik med korv utan att rycka i kopplet. Man skulle bara ha rätt kontakt med sin hund och korrigera med rösten om det behövdes. Det var förstås lite svårare, men andra gången gick det kanon!

 

Bollen tar nu endast två minuter......*stolta mattar*

  

Presentation


Mitt namn är Shaia och jag är en samojed tik. Det här är min blogg, om bara mig! Häng med från början, läs i arkivet med start Maj -09 för det var då jag entrade världen :)

Arkiv

Senaste inläggen

Avdelningar

Länkar

Till gästboken

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards