Alla inlägg under juli 2009

Av shaia - 24 juli 2009 10:15

Fösrta natten hade vi henne lös i lgh. Det var ju förstås inte så bra, det var kiss lite var stans på morgonen. Andra natten var hon i sin transportbur/tält vilket hon ogilla strakt så vi sov inte mkt ngn utav oss..

Vi köpte kompostgaller och det var ju förstås medicinen, hon var van vid sin lilla hage från Kalmar.

Efter bara en vecka hos oss kunde hon SITT! Hon är ju så rultig och goo när hon tultar omkring det lilla livet. Vi hade hene lös helta tiden för att hon skulle lära sig att följa oss och hålla uppsikt, vilket gick kalas. Vi fick ju springa ut och kissa minst en gång per timme, det kändes nästan som att skaffa barn med all denna uppsikt (tror vi)  

    


      

  

Av shaia - 18 juli 2009 11:00

Så äntligen blev det den 18 juli. Dagarna innan hade vi handlat "allt" och vi var mer än väl förberedda efter att ha läst 5 böcker...

När vi kom ner till Kalmar hade bara en av alla åtta valpar åkt och det satt fyra st nybadade sötnosar i en hage.

I en annan hage var tre st som hade badat dagen innan. Där satt hon, vårt hjäta! Kärleken var slående, övervann allt annt just då. Våran hundvalp, våran Shaia!

Våran LILA lila Shaia! (Obs, se tassen)

  

Vi satt och prata och fika i säkert två timmar innan vi kände oss redo att ta helt eget ansvar för det lilla livet. Chanell, mamman till valparna tycket det skulle bli rätt skönt att slippa de små odjuren nu. Shaia proppsade dock på en sista tutt innan det bar iväg.

Vi hade köpt en sån bra och mysig transportbur (tyckte vi) men efter tre timmars bilfärd hem till Norrköping skickades detta sms till Kalmar:

Hej på er! Här kommer en rapport från Shaia: Jag tyckte bilresan var jobbig dom första tio milen, då var jag tvungen att spy två gånger. Vi stannade och då bajsade jag. Sen fick jag sällskap där bak i bilen och då gick det bättre. Men jag hade visst glömt att kissa. Resten av resan sov jag. Väl hemma hade jag fått en jätte fin korg som jag genast la mig i och tuggade på ett ben som jag fått. Sen fick jag välling och efter det gick vi ut och kissade. Nu ska vi bara mysa resten av kvällen. Kram från oss.

Presentation


Mitt namn är Shaia och jag är en samojed tik. Det här är min blogg, om bara mig! Häng med från början, läs i arkivet med start Maj -09 för det var då jag entrade världen :)

Arkiv

Senaste inläggen

Avdelningar

Länkar

Till gästboken

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards