Alla inlägg under januari 2010

Av shaia - 10 januari 2010 10:00

Vi gör massa olika saker med henne. Skidåkning är roligt, speciellt om ngn av oss ramlar, då kommer hon som ett jiihu och undrar med full glädje vad vi styr med  

Skridsko åkning har blivit en stor succé. Det är jätte härligt, det är plogat från sörping till mem på kanalen. Vi åker inte hela vägen för det orkar hon inte än lillan, men hon tycker det är super roligt, vi med he he. Jag som inte är så bra på skridskor får trots allt upp en himla fart när Shaia drar mig. Det är roligt och det syns att hon i grunden är en draghund, hon gillart 

Pulka är skojsigt oxå! Vi åker i en rätt brant backe, Shaia hänger med upp och när det bär iväg så springer hon ikapp med pulkan och hennes små ben går som trummpinnar! Hon kommer ju först den lilla rackarn och väntar på att man ska vurpa, ibland känns det som att man ska köra på henne och sen när man väl, som sagt vra, vurpa, så kommer hon och går till attack för att man ligger och skrattar det tycker hon är kalas roligt      

  

  

 

Presentation


Mitt namn är Shaia och jag är en samojed tik. Det här är min blogg, om bara mig! Häng med från början, läs i arkivet med start Maj -09 för det var då jag entrade världen :)

Arkiv

Senaste inläggen

Avdelningar

Länkar

Till gästboken

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards