Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

1:a Agility tävlingen :)

Av shaia - 9 oktober 2011 15:13

Idag var det dags! Jag har drömt om detta flera nätter och varit super nervös!  Som tur är så var Ann Loorents på plats som fick fungera som min mentor hi hi.

Shaia tävlade i hoppklass A och hoppklas B.

Vi var på plats en halvtimme innan det var dags att gå banan, vilkem bestod av 18 hinder! Hjälp, vi har ju bara övat på typ åtta hinder  träning träning tänkte jag.

Först skulle S och M strl på hundar hoppa och sen var det dags för L.

Där var vi först ut!

Jag hade bestämt mig för att inte bry mig om tiden utan göra allt lungt och rätt.

Vem är klockren om inte Shaia! Heeelt otroligt!

Hon tog däcket som om hon inte gjort annat. Ett hinder är hon påväg att springa bredvid pgav hög fart och svår sväng så det blir 5 fel och då korrigerar jag henne med att vidröra henne med handen vilket blir 5 fel till, sen rev hon sista hindret, det var en snäv sväng och vi hade full fart! Men fatta...mitt lilla blåbär tar sig igenom banan i stort sett "felfri"    

Det var inte bara jag som var stolt efteråt!! Vi kom 8:a av 14 hundar!

Efter prisutdelningen var det dags att gå banan för hoppklass B. Jag visste om från början att detta var egentligen överkurs för oss, men vi ville träna. Jag insåg ganska snart att här var det väldigt konstiga svängar och trixiga hinder, 19 st, och dessuton 12 slalom pinnar!! Vi har ju då bara tränat på fyra...

Väl på startlinjen har jag återigen en taggad liten ivrig Shaia.

Klockrent genom däcket igen och väl framme vid slalomet samlar jag upp henne (men inte tillräkligt mkt) hon tar förtsa pinnen men sen blev det kortslutning, 5 fel, jag går tillbaka och gör om det, lugnare och visar tydligare vad som gäller och vad gör Shaia.....sätter 12 pinnar!!!!!

Resterande del av banan går som en dans på rosor, men lungt och metodiskt så vi får visserligen tidsfel men vad gör det! Jag fick massa beröm av folk och en bamsekram av Ann! Vi slutar 5:a av tio hundar.

Jag kan säga såhär, detta var lååångt ifrån vad vi hade räknat med  

Jag är världens stoltaste matte med världens bästa hund!

     


  
   

 
 
Ann

Ann

9 oktober 2011 18:14

Glad att jag kunde va till hjälp!! Ni var så duktiga och jag var jättestolt!

http://http:/blogg.passagen.se/unobloggen

 
Ingen bild

Sandra

11 oktober 2011 09:27

Ni var så otroligt duktiga båda två! Stolt över er tjejer!! Puss och Kram!

 
Yvonne & Spike

Yvonne & Spike

13 oktober 2011 13:15

Grattis gumman.
Vad duktiga ni är.Jag visste inte att ni höll på med agility.Kul
Säg till när du ska till klubben så kan vi träffas där.
Kram Yvonne & Spike (jag berättar om Ziggy på tel)

http://askrikes-spike.bloggplatsen.se

shaia

15 oktober 2011 23:47

Hej :)
tack så mkt, nej vi testade grund kursen och Shaia tyckte det var skit kul så nu testar vi tydligen agility hi hi,
Ring gärna ngn dag och beräåtta om Ziggy, så fort du får tid!
Kram, kul att höra från dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av shaia - 1 juni 2013 11:45


Då var det dags igen, Shaias andra officiella utställning på "himpa" Det var väldigt fint väder, lite för varmt för Shaias smak. Hon var lite loj inne på banan, men skötte sig ändå fint. Hon fick EXELLENT och CK och kom 2:a bland tikarna. Den som...

Av shaia - 22 september 2012 11:15


Idag gjorde vi en utflykt till ett regnigt Linköping för en inofficiell utställning för att träna lite och ha kul tillsammans. Det blev verkligen ihållande regn, men Shaia var lika glad och lydig för det :) Det var tre samojeder med totalt och Shai...

Av shaia - 3 juni 2012 15:30


Tänkt att allt Bilbo gör är så bra! Shaia verkligen avgudar sin bästa kompis. Man riktigt ser kärleken i ögonen! Idag fick han henne till och med att förtså hur härligt det kan vara att simma. Vi var ute i naturrreservatet, vädret var kalas härli...

Av shaia - 2 juni 2012 09:00


Första officiella, nationella utställningen för Shaia. Hon är nu ganska så exakt 3 år och tävlar då i vuxen hunds klassen, kallad öppen klass. När vi kom upp till himpa fältet fick vi först träffa en veterinär som ville se vaxinations intyg och sen...

Av shaia - 20 maj 2012 09:00

Då var det dags! Väl ute på catarinas agility center http://catharinasagilitycenter.se/ var vi alla laddade. Vädret var helt underbart...tyvärr lite föör underbart, vi skulle snart bli varse att värmen skulle besvära Shaia. Vi började med att gå och ...

Presentation


Mitt namn är Shaia och jag är en samojed tik. Det här är min blogg, om bara mig! Häng med från början, läs i arkivet med start Maj -09 för det var då jag entrade världen :)

Arkiv

Senaste inläggen

Avdelningar

Länkar

Till gästboken

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards