Alla inlägg under maj 2009

Av shaia - 15 maj 2009 20:15

Någon gång i mitten av maj bestämmer vi oss för att skaffa hund!

Detta efter att lääänge ha längtat, väntat och planerat in bästa lämpliga tidpunkt för att ta emot den lilla.

Vi fastnade för rasen SAMOJED och kontaktade därefter fem olika uppfödare och öste frågor över dem. Vi fastnade för två st som vi kände verkade passa oss och den allra bästa var Dragvikens Kennel i Kalmar.

Susanne som uppfödaren heter var mkt trevlig och vi talades vid massor av gånger både över mail och telefon. Hon lovade att välja ut den  tik valp åt oss som var mest "nallig" till utseendet, med mkt päls, allert, frammåt och villig att lära. Tiden fram till den 18 juli kändes såå lång. Vi var inne på deras hemsida http://www.dragviken.com/index.html  flera gånger varje dag tills vi äntligen skulle få komma och hämta den lilla ulltussen  

 

 

Av shaia - 2 maj 2009 14:15

Mitt liv varar bara ca 15 år
Skild från dig betyder sorg för mig
tänk på det när Du skaffar mig!
Ge mig tid att förstå vad Du begär av mig.

Gör mig tillitsfull, ty Du är hela mitt liv.
Bli inte arg på mig, om jag inte genast förstår,
din vilja.
Spärra inte in mig som straff.

Du har ditt arbete, dina vänner och nöjen
Jag har bara dig.
Tala till mig, även om jag inte förstår dina ord.
Din stämma säjer mej allt.

Vet du att jag aldrig glömmer
vad man gör mot mig?
Om du slår mig, tänk då på att
mina tänder med lätthet kan krossa din hand.
men jag använder inte min styrka mot dig.

Ge mig av din tid, när jag blir gammal.
Även du blir gammal en dag.
Var hos mig när jag har det svårt,
allt blir lättare för mig, om Du är med.

Håll min tass när jag slutligt somnar in
Vi möts igen på Regnbågsbron

JAG ÄLSKAR DIG!
Din Hund

Av shaia - 1 maj 2009 16:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Shaia och jag är en samojed tik. Det här är min blogg, om bara mig! Häng med från början, läs i arkivet med start Maj -09 för det var då jag entrade världen :)

Arkiv

Senaste inläggen

Avdelningar

Länkar

Till gästboken

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards