Alla inlägg den 18 april 2012

Av shaia - 18 april 2012 18:30

Idag gick det väl lite bättre faktiskt eftersom jag var lite mer rörlig. Men låångt från normal.

Vi hade lite repition på framförbyten samt blindbyten först. Sedan gick vi vidare och tränade  bakombyten. 

Då fick vi först träna på en upploppsraka för att få hunden att dra frammåt, utan matte, det gick super bra.

Sedan skulle vi lägga till ett bakombyte mitt på rakan och få hunden att stanna av och vika vänster upp på A-hindret. Även det gick super bra! Shaia lyssnade direkt på mig och vi kunde fullfölja banan.

Nu längtar jag bara tills att jag blir mitt vanliga jag igen för Shaias skull och att kunna springa normalt och kunna köra fullt ut.

Shaison har tyvärr börjat tycka att det är en prima idé att skälla så fort hon inte får som hon vill. När jag binder henne vid en stolpe för att träna passivitet så hörs hon över hela planen!! Vilket INTE hör till hennes vanliga beteende. Men det är bara att fortsätta ignorera!

                                                    Hon är i alla fall världens sötaste hund!

 



Presentation


Mitt namn är Shaia och jag är en samojed tik. Det här är min blogg, om bara mig! Häng med från början, läs i arkivet med start Maj -09 för det var då jag entrade världen :)

Arkiv

Senaste inläggen

Avdelningar

Länkar

Till gästboken

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards